Sunday, February 15, 2009

κρύο..


Η νύχτα περνάει αργά. Οδός Αριστοτέλους.
Στο πλακόστρωτο οι σκηνές από την ''σκόνη του χρόνου''. Πατάω επάνω στο αμυδρό χαμόγελο της Ιρέν Ζακόμπ. Νοσταλγώ την Βερόνικα. Μέσα σε ένα δύωρο, με το πηγούνι κρυμμένο σε ένα πλεκτό κόκκινο ζιβάγκο, ζω ολόκληρο μισό αιώνα. Και κάτι παραπάνω.
Ένα τραμ, βογκητά, ένα παιδί. Οι στιγμές που αιωρούνται στο χρόνο, αδύναμες να διαλυθούν. Η ουτοπία της αναζήτησης ενός τρίτου φτερού.

Κρύο.

Ένα καπέλλο, δύο κασκόλ τυλιγμένα στο λαιμό, πολλά ερωτηματικά, ρίγος στην ραχοκοκκαλιά, γρήγορα βήματα, το χέρι σου ψάχνει στην τσέπη μου το δικό μου, σε ζεσταίνω με τα γάντια μου, μιά παρέα εφήβων χοροπηδάει στους ήχους ενός ακορντεόν, κάποιος μιλάει στο κινητό, κάποιος άλλος δυσανασχετεί, οθόνες δείχνουν την ώρα στο σκοτάδι, τέλειωσε, όλα με το που ξεκινούν έχουν ήδη τελειώσει, η πραγματικότητα δείχνει τόσο λίγη, ενισχύω με διαδικασίες προετοιμασίας και οι μετέπειτα κουβέντες ως το πρωί δίνουν παράταση στον χρόνο της ψευδαίσθησης.

Οι καλλιτέχνες δίνουν αυτό που έχουν μέσα τους. Ιεροτελεστία ατομική. Οι συμβολισμοί έρχονται γιά να δικαιολογήσουν τις εικόνες. Γιά να υπογραμμίσουν τις σκέψεις.
Αν π.χ. σε εξιτάρει όλο αυτό που αποπνέει η εικόνα μιάς ατμομηχανής, θα πρέπει να του δώσεις συμβολικές προεκτάσεις γιά να περάσει, να γίνει αποδεκτό από τον θεατή. Αυτό, ή το αγαπάς ή το μισείς. Ή το αποδέχεσαι ή το απορρίπτεις.

Η νύχτα πέρασε. Είναι πρωί, μεσημέρι πιά και θέλω να εξαφανιστώ πίσω από τα φύλλα μιάς εφημερίδας, με τον ήλιο να κλωτσάει τα παράθυρα μου!

18 comments:

  1. Εικόνες, σκέψεις μέσα στο κρύο της νύχτας, της ζωής. Η ζέστη του ήλιο τα διώχνει όλα κι ας είναι μόνο για λίγο.
    Καλησπέρα!

    ReplyDelete
  2. μου θύμισες μια ταινια που ειδα χθες βραδυ...κατα τ'αλλα τρελλαινομαι για κρυο!

    ReplyDelete
  3. @..librarian..

    πραγματι ηταν για λιγο, τα απογευματα της κυριακης ειναι παντα μελαγχολικα..

    ReplyDelete
  4. @..cook..

    κι εγω τρελλαινομαι για το κρυο, αρκει να μη κρυωνω..

    ποια ταινια ειδες;;

    ReplyDelete
  5. Αγκαλιές να'χεις να στριφογυρνάς, να φοβούνται τα κρύα, να κρύβονται οι χειμώνες!

    Όμορφο το κρύο, ναι, σαν μοιράζεσαι μια κουβέρτα κι ένα γέλιο σιγανό.

    ReplyDelete
  6. Μ'αρέσει ο ήλιος ο επισκέπτης :) αυτός που του ανοίγω να μπει στο σπίτι μου, κι ας τον συνοδεύει το κρύο. Ζεστασιά βγάζει πάντα.
    Μ'αρέσει και το ολόγιωμο φεγγάρι όμως, που ανοίγω το παράθυρό μου τα αυγουστιάτικα βράδυα. Εκείνη η μεγάλη πανσέληνος η όμορφη. Εκείνη που θαρείς πως την κρατάς αγκαλιά:)
    Φιλιά.

    ReplyDelete
  7. Τελικά α:σου άρεσε;
    β:σε ποιά προβολή ήσουν
    ....μήπως καθόμασταν και δίπλα δηλαδή!
    Καλή σου μέρα

    ReplyDelete
  8. Με φώναξε κανείς ? :)

    Γράφεις πολύ ζεστά και όμορφα Φεγγαρένια μου .... μου άρεσαν τα δυο χέρια μέσα στην τσέπη σου .

    Να έχεις ένα πολύ όμορφο βραδάκι !!!

    Φιλιά !!!

    ReplyDelete
  9. Να υποψιαστώ ότι είδες την ταινία??
    Γιά λέγε.
    Οσο για το κείμενο, Θα σου επαναλάβω ότι τα έργα τέχνης Θαυμάζοντε, δεν σχολιάζοντε

    ReplyDelete
  10. Η ουτοπία της αναζήτησης ενός τρίτου φτερού.Τι εννοείς;Μου θύμισες δεν ξέρω για ποιο λόγο έναν στίχο του Λειβαδίτη που έλεγε:Κι ένα αστέρι στην άκρη του ουρανού είναι πάντα ζήτημα ζωής ή θανάτου.Καληνύχτα σου

    ReplyDelete
  11. @..kapetanissa..

    αν μοιραζεσαι ολα ομορφα ειναι..ΟΛΑ..

    σε φιλω ζεστα..

    ReplyDelete
  12. @..2love me..

    εκεινη την πανσεληνο, που νομιζεις πως ακομη και στην ερημια, σου κραταει συντροφια..

    ReplyDelete
  13. @..kostaslogh..

    α) ναι μου αρεσε, δεν ηταν μια κακη ταινια, ουτε μια ταινια συμβατικη σαν πχ το ''el greco''..

    μ αρεσει γιατι ειναι διαφορετικος, γιατι ξεχωριζει, γιατι δε συμβιβαζεται, γιατι μου βγαζει μια ποιηση μεσα απο τις ταινιες του και ενα ανεξηγητο συναισθημα μεσα απο την ομιχλωδη ατμοσφαιρα του..

    β)
    στην προβολη των 8.30 καπου αριστερα του διαδρομου..ησουν εκει;;συναντησα πολλους φιλους..

    την καλημερα μου..

    ερωτηση..
    εσενα πως σου φανηκε;;

    ReplyDelete
  14. @..krye μου..

    αληθεια μεχρι εκει εφτασε η φωνη μου;;

    εχουν ζεστασια τα χερια στις τσεπες που ψαχνουν για αλλα χερια!!

    ReplyDelete
  15. @..αλεξη..

    τι να σου λεω τωρα, ολα υποκειμενικα ειναι αλλωστε..
    αντε να τη δεις να μου πεις εσυ!!!

    ReplyDelete
  16. @..carpe diem..

    ηταν ενας συμβολισμος στην ταινια..ενας αγγελος με δυο φτερα, να αποζητα το τριτο του φτερο..
    ουτοπια..

    ReplyDelete
  17. Ηταν δικό του το τρίτο φτερό και το αναζητούσε ή ήθελε να αποκτήσει και ενα τρίτο φτερό?

    Ίσως το χρειαζόταν λόγω του κρύου :)

    ReplyDelete
  18. @..γιαννη..

    μακαρι να ηξερα..

    :)))))

    ReplyDelete

τί άλλο να πεις;

  Μπαίνεις σε ένα δωμάτιο και μοιάζει παγωμένο.  Σκουπίδια εδώ κι εκεί,  σκόνη πολύ.  Οι καρέκλες άδειες και οι θεατές ανύπαρκτοι.  Όσο και ...