Sunday, April 09, 2017

στην αγορά






Χαζεύαμε ένα κατάστημα στην Τσιμισκή,  από αυτά που μετά την κρίση εμφάνισαν μεγάλη αλυσίδα στην πόλη,  ένα κατάστημα που πουλάει εποχιακά,  είδη σπιτιού και δώρα.  Είχε ένα σωρό κουνέλια στη βιτρίνα,  σε διάφορα χρώματα,  διακοσμητικά αβγά,  πιάτα,  ό,τι θα χρειαζόσουν για να ντύσεις ένα χαριτωμένο,  σχετικά φθηνό πασχαλιάτικο τραπέζι,  και καθώς χαιρόμουν όλη αυτή την τρυφερή κακογουστιά,  θυμήθηκα την πορεία που είχαμε για να φτάσουμε ως εδώ και το πού είμασταν πριν,  από τί μαγαζιά ψωνίζαμε,  τί γούστα είχαμε,  πόσο ψηλά ήταν τα στάνταρ μας και πώς σιγά σιγά,  εκείνα τα καταστήματα εξαφανίστηκαν,  οι εικόνες μας άλλαξαν,  οι προτάσεις άλλαξαν,  τα φθηνά χαριτωμένα μα κακόγουστα είδη εξελίχτηκαν,  και δεν είναι που τα αγοράζουμε εκτιμώντας την  ανοδική πορεία τους,  μα από έλλειψη πραγματικών,  αληθινών αντικειμένων,  αντικειμένων με ποιότητα και υπόσταση,  που κόστιζαν περισσότερο,  μα άξιζαν τα λεφτά τους,  γιατί γινόταν κειμήλια στο βάθος του χρόνου.  Το χρήμα,  η γεμάτη τσέπη οπωσδήποτε καθορίζει την ποιότητα που μπορείς ή όχι να αποκτήσεις,  το αν υπάρχει εργασία,  και το αν το μεροκάματο είναι ικανό κι αυτό είναι που έχει αλλάξει ολόκληρο τον κόσμο μας.

5 comments:

  1. Καλημέρα Στέλλα μου Ο επίλογός σου τα λέει όλα. Αλλά συνηθίζω να λέω ότι και με λίγα χρήματα αν έχει γούστο κάποιος κάνει ένα όμορφο περιβάλλον...Βέβαια χάθηκε ένας ολόκληρος κόσμος από τεχνίτες που παρήγαγαν τέχνη έτσι κι αλλιώς.
    Καλή Κυριακή να περάσεις

    ReplyDelete
    Replies
    1. ναι Αννα συμφωνω με οσα μου λες, με λιγο γουστο κανεις θαυματα αλλα αν λειπει η ποιοτητα; Θα μου πεις συμβιβαζομαστε και παλι θα συμφωνησω ;)

      Delete
  2. Είναι γεγονός Στέλλα ότι μια σειρά από ποιοτικά καταστήματα αφανίστηκαν. Όμως έχουν οι ιδιοκτήτες τους την ευθύνη που τους αναλογεί καθώς κερδοσκοπούσαν σημαντικά. Οι εποχές άλλαξαν, το εμπόριο προλεταιροποιήθηκε και οι μεγάλες αλυσίδες ισοπέδωσαν τα πάντα.
    Σήμερα το καρακιτσαριό, το Κινέζικο, το ευτελισμένο κυριαρχεί. Πάρε τα Jumbo για παράδειγμα. Μια υποκουλτούρα στην αγορά στην κυριολεξία.
    Βέβαια επιβιώνει και η ποιότητα με την τέχνη αλλά πλέον για συγκεκριμένη ανώτερη πελατεία.
    Καλή Μεγαλοβδομάδα να έχεις.

    ReplyDelete
    Replies
    1. γεια σου Γιαννη, εδω, στην πολη μου δεν βλεπω πια ουτε ποιοτητα ουτε τεχνη, ηταν μια ανασα πχ μια gallery στην Τσιμισκη κι ας μην μπορουσες να αγορασεις. Ήταν οι βιτρινες με ομορφα πραγματα ζωη, κι ας διαλεγες στα χιλια μονο ενα..
      και στην τελικη, υπηρχε δουλεια και αλισφερισι!

      Το jumbo ειναι ενα καταστημα που το φωναζει στις διαφημησεις του πως δεν πουλαει ποιοτητα. Στο jumbo ξερεις γιατι πας και τι θα βρεις, στη Μητροπολεως ομως καποτε υπηρχαν αλλου ειδους καταστηματα.

      Μα δεν θυμασαι ποσο τραγικη ηταν η αλλαγη στην αρχη;
      Απλα τωρα συνηθισαμε την φτηνια.

      Δεν συμφωνω πως τα μαγαζια κερδοσκοπουσαν, ενα μαγαζι εχει παρα πολλα εξοδα για να κρατηθει!

      Delete
  3. Μεγάλη υπόθεση η αισθητική και μάλλον είναι επίκτητη, αν μεγαλώνεις με καλόγουστα πράγματα γύρω σου, θ' αποκτήσεις και καλό γούστο... όσο για τα Πασχαλινά, σπάνια έχω πέσει σε κάτι καλόγουστο ακόμα και σε "καλά" μαγαζιά!
    Καλό Πάσχα Στέλλα μου, εύχομαι πάντα υγεία μέσα και γύρω σου!
    ΑΦιλάκια πάντα καρδιάς! <3

    ReplyDelete

τί άλλο να πεις;

  Μπαίνεις σε ένα δωμάτιο και μοιάζει παγωμένο.  Σκουπίδια εδώ κι εκεί,  σκόνη πολύ.  Οι καρέκλες άδειες και οι θεατές ανύπαρκτοι.  Όσο και ...